5/05/2013

Majówka w Chicago

   Jak zapewne wszyscy już wiedzą, w Chicago żyje największa polonijna diaspora na świecie. Nic więc dziwnego, że i święta narodowe są tutaj obchodzone dość hucznie. Co więcej, mowi się o nich także w amerykańskiej telewizji, choć najczęściej pousza się temat polskiej kuchni :) Przykład można obejrzeć TUTAJ (mam problem z dodaniem filmiku, więc muszę pozostać przy linku).

   Zaówno Dzień Flagi, jak i Święto Konstytucji 3 maja to dla Polonii dobra okazja do wywieszenia polskich flag, zwrówno przed domami, jak i na samochodach. Także tych sportowych :)


    W sobotę przed południem ulicami Chicago przeszła polska parada. Bardzo żałuję, że nie mogliśmy wziąć w niej udziału, ale za rok już na pewno nas tam nie zabraknie :) A tymczasem kilka zdjęć z tego wydarzenia zaczerpniętych z internetu:










   W Centrum Kopernikowskim przez cały weekend odbywał się natomiast majówkowy festyn, na którym wystąpiło kilkanaście miejscowych zespołów, można było zjeść polskie specjały, a dzieci zabawiali animatorzy. Atrakcją majówki był zdecydowanie koncert zespołu Perfekt. A właściwie 2 koncerty, ponieważ zainteresowanie biletami było tak duże, że organizatorzy na kilka dni przed majówką zdecydowali się zorganizować jeszcze jeden, dodatkowy koncert.
   Co jak co, ale takiego wydarzenia nie mogliśmy odpuścić :) Co ciekawe, wybraliśmy się tam z Anią, którą poznałam dzięki temu właśnie blogowi :) Koncert był badzo udany, muzycy profesjonalni, nie gwiazdorzyli, ale utrzymywali kontakt z publicznością i dali naprawdę świetny występ. Nam podobało sie podwójnie, bo mieliśmy miejsce w pierwszym rzędzie :)





lista utworów :)


 A na koniec krótkie ogłoszenie dla Czytelników z Chicago- w październiku będziemy mieli okazję wybrać się na koncert Wilków :) Ja idę!

13 komentarzy:

  1. Znasz wiecej szczegolow koncertu? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewo, póki co wiem tylko tyle, że Wilki mają grać 12 października w Copernicus Center, a bilety będą wkróce w sprzedaży

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, mogła byś zrobić kiedyś post o życiu przeciętnego nastolatka w USA?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może ja odpowiem, był już post o takiej tematyce na blogu
      http://za-oceanem.blogspot.com/2012/01/high-school.html

      ;-))

      Usuń
    2. haha Magda, widzę że już chyba lepiej znasz mojego bloga niż ja, bo ja w pierwszej chwili nie skojarzyłam, że faktycznie już coś było :)

      Anonimowy- ciężko byłoby mi napisać coś więcej poza postem wskazanym przez Magdę, bo nastolatką już niestety dawno nie jestem i w związku z tym nie jestem w temacie...

      Usuń
  4. to zuepłnie inna majówka niż u mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. nieźle, nieźle. Chociaż w UK Polonia jest również liczna tu było cicho. Jakoś nei specjalnie coś się dzieje.
    Dobrze że koncerty są i polskie filmy w kinach wiec spoko.

    Ale Perfekt to staruszki już :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Może i staruszki, ale energii mają więcej niż niejeden "młodziak"! Byłam w szoku!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiedzialam, ze jest cala parada w Chicago, ciekawe.
    Mam pytanie, czy wiesz moze czy jakies sklepy z Polska zywnoscia w Chicago (lub gdzie indziej w USA) maja wysylke internetowa, zeby zamowic do Waszyngtonu?
    Pozdrawiam, Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Olu, szczerze mówiąc nie mam pojęcia, ale postaram się coś dowiedzieć... a co potrzebujesz? Może będę mogła jakoś pomóc? Napisz proszę do mnie: paulinakowalskapl@gmail.com

      Usuń
  8. Świetne zdjęcia i wiadomość, ze w USA tak hucznie obchodzi się nasze święta :-)
    Pozdrawiam Paweł
    http://twojwybortwojaprzyszlosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak ładnie biało-czerwono :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fantastycznie wygląda ta parada! Koniecznie Paulinka musisz nam to za rok opisać z Twojej perspektywy..;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Pamiętnik Emigrantki , Blogger