12/14/2011

Coraz bliżej Święta...

   I tak oto, nie wiadomo kiedy, nastała połowa grudnia. Ten okres roku kojarzy mi się już od dobrych kilku lat z czerwoną ciężarówką coca-coli i lecącym w tle "coraz bliżej święta" oraz zwiastunami "Kevin sam w domu" pokazywanymi w reklamie świątecznej ramówki Polsatu. A jak jest tutaj? Wprawdzie czerwonych ciężarówek jest pod dostatkiem, ale zauważyłam też kilka innych, ciekawych, przedświątecznych zjawisk.
   Po pierwsze, Amerykanie mają dziwny zwyczaj stawiania w domu choinki przy samym oknie. Nie wiem, czy robią to po to, żeby pochwalić się wszystkim przechodniom i sąsiadom, jakie mają pięknie ustrojone drzewko, czy też może traktują to jako element jednocześnie wewnętrznej i zewnętrznej dekoracji domu. W każdym razie ciekawie to wygląda, kiedy jedzie się wieczorem ulicą, i w praktycznie każdym domu widać choinkę ustawioną przy samym oknie, dokładnie przy samym środku ściany.
   Po drugie, wracając trochę do maglowanego już przeze mnie tematu dekoracji (to chyba lekkie zboczenie zawodowe, jako że w Polsce pracowałam w branży dekoracyjnej), zauważyłam, że średnio co 3-4 Amerykanin chce chyba co najmniej dorównać Hallowi (Danny DeVito) z filmu "Deck The Halls" ("Wesołych Świąt"), który uparł się, że udekoruje dom lampkami tak bardzo, żeby był widoczny z kosmosu. Tutaj też, szczególnie przejeżdżając ulicami wieczorami, ma się oczy dookoła głowy i zachwyca się większością dekoracji. Fakt, niektóre są przesadzone, pomieszane są różne style, ale i tak robi to wrażenie. Może niedługo zbiorę się i porobię trochę zdjęć, to wrzucę na bloga. A na razie musi wystarczyć zwiastun "Deck The Halls" :).




   Kolejne spostrzeżenie- Amerykanie mają w sklepach wszystko dużo przed czasem. Tzn. na przykład dekoracje świąteczne były dostępne w sklepach już w sierpniu! I wcale nie powiedziałabym, że jest to dobre, przede wszystkim z dwóch powodów- po pierwsze, przez te kilka miesięcy można już stracić złapany w sierpniu nastrój świąteczny, a po drugie, w grudniu dekoracje są już bardzo przebrane i czasem ciężko jest znaleźć coś ładnego. Pamiętam, jak przyjechałam tu na Święta 2 lata temu i klika dni przed Wigilią pojechaliśmy kupić lampki na choinkę... byliśmy w chyba 5 sklepach, zanim w końcu jakieś znaleźliśmy! Dlatego teraz, mądrzejsi o tamte doświadczenia, kupiliśmy lampki już w listopadzie :) I jeszcze jedno- tak jak wspomniałam, dekoracje wchodzą do sprzedaży w drugiej połowie sierpnia, i co ciekawe, część z nich od razu jest na przecenie;]
   Co też mnie zaskoczyło- istnieją tutaj, choć nie są zbyt powszechne, całoroczne sklepy z dekoracjami świątecznymi, głównie bombkami. Byliśmy nieźle zmieszani, kiedy zobaczyliśmy taki sklep po raz pierwszy, będąc na wakacjach w Południowej Karolinie. Był to dosyć mocny kontrast- spacer w letnich ubraniach po sklepach z pamiątkami, a tu nagle, nie wiadomo skąd- sklep z bombkami!

A co u mnie?
   No cóż, również powoli zaczynam przygotowania do Świąt. W weekend pojechaliśmy kupić choinkę. Co mnie zaskoczyło- żywe choinki są tutaj przepiękne i bardzo tanie, np. za naszą, ok. 170 cm, zapłaciliśmy $25.
   W ostatnim tygodniu zrobiliśmy chyba jednak pewien błąd... Postanowiliśmy nastroić się jeszcze bardziej i w radiu samochodowym ustawiliśmy stację, w której lecą same świąteczne piosenki. Poskutkowało to tym, że na chwilę obecną nie jestem już w stanie ich słuchać, a że teraz w każdym sklepie puszczany jest taki właśnie repertuar, staram się nie jeść przed wyjściem na zakupy...

5 komentarzy:

  1. Kevin już był, bo Polsat zawstydził Święta :)

    6 grudnia puszczali. 24 ma być Kevin sam w NY.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że trafiłam na Twojego bloga, bo jestem zafasynowana USA. Jednym z moich najwiekszych marzeń jest wybranie się kiedyś do Nowego Yorku :)

    To ciekawe co piszesz o dekoracjach, myślałam, że tylko na filmach Amerykanie tak intensywnie przystarajają swoje domy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo się cieszę, że blog przypadł do gustu:) zapraszam w takim razie do częstych odwiedzin!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawie sie czyta, tylko nie szukaj przyjaciol wsrod Polakow. Polak na emigracji to zupelnie inna osoba , jak w kraju.Pozdrawiam swiatecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy, niestety nie jesteś pierwszą osobą, która wyraża taką opinię o Polakach za granicą ;/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Pamiętnik Emigrantki , Blogger